Privacy Policy
Privacybeleid
Laatst bijgewerkt: 4 oktober 2024
In dit Privacybeleid wordt beschreven hoe MyComfort24 (de 'Site', 'wij', 'ons' of 'onze') jouw persoonlijke gegevens verzamelt, gebruikt en doorgeeft wanneer je onze services bezoekt, gebruikt of een aankoop doet bij mycomfort24.be (de 'Site') of op een andere manier met ons communiceert over de Site (gezamenlijk de 'Services'). Voor het doel van dit Privacybeleid verwijzen 'je' en 'jou(w)' naar jou als gebruiker van de Services, of je nu een klant, websitebezoeker of een andere persoon bent van wie we informatie hebben verzameld op grond van dit Privacybeleid.
Lees dit Privacybeleid aandachtig door.
Wijzigingen in dit Privacybeleid
We kunnen dit Privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken, onder meer om wijzigingen in onze werkwijzen weer te geven of om andere operationele, juridische of regelgevende redenen. We plaatsen het bijgewerkte Privacybeleid op de Site, passen de datum bij 'Laatst bijgewerkt' aan en ondernemen alle andere stappen die vereist zijn door de toepasselijke wetgeving.
Hoe wij je persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken
Om de Services te kunnen leveren, verzamelen wij persoonlijke informatie over jou uit verschillende bronnen, zoals hieronder uiteengezet. De informatie die we verzamelen en gebruiken, is afhankelijk van je interacties met ons.
Naast het specifieke gebruik dat hieronder uiteen wordt gezet, kunnen we de informatie die we over jou verzamelen gebruiken om met je te communiceren, de Services te leveren of te verbeteren, te voldoen aan alle toepasselijke wettelijke verplichtingen, toepasselijke servicevoorwaarden af te dwingen, en om de Services, onze rechten en de rechten van onze gebruikers of anderen te beschermen of te verdedigen.
Welke persoonlijke gegevens we verzamelen
Welke soort persoonlijke gegevens we over jou verkrijgen, is afhankelijk van je interacties met onze Site en je gebruik van onze Services. Wanneer we de term 'persoonlijke gegevens' gebruiken, bedoelen we gegevens die jou identificeren, betrekking op je hebben of je beschrijven of die met jou in verband kunnen worden gebracht. In de volgende secties worden de categorieën en specifieke soorten persoonlijke gegevens beschreven die we verzamelen.
Informatie die we rechtstreeks van jou verzamelen
Informatie die je rechtstreeks via onze Services aan ons verstrekt, kan het volgende omvatten:
- Contactgegevens inclusief je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.
- Bestelgegevens inclusief je naam, factuuradres, bezorgadres, betalingsbevestiging, e-mailadres en telefoonnummer.
- Accountgegevens inclusief je gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen en andere informatie die wordt gebruikt voor accountbeveiliging.
-
Shoppinggegevens inclusief de items die je bekijkt, in je winkelwagen plaatst, in je account bewaart, zoals spaarpunten, reviews, verwijzingen of cadeaubonnen, of aankopen.
- Spaarpunten/productreviews/verwijzingen/cadeaubonnen
- Informatie over klantenondersteuning inclusief de informatie die wilt opnemen in de communicatie met ons, bijvoorbeeld wanneer je een bericht verzendt via de Services.
Voor sommige functies van de Services kan het nodig zijn dat je ons rechtstreeks bepaalde informatie over jezelf verstrekt. Je kunt ervoor kiezen deze informatie niet te verstrekken, maar in dat geval kun je deze functies mogelijk niet gebruiken of openen.
Informatie die we verzamelen over je gebruik
We kunnen ook automatisch bepaalde informatie verzamelen over je interactie met de Services ('Gebruiksgegevens'). Hiervoor kunnen we cookies, pixels en soortgelijke technologieën gebruiken ("Cookies'). Gebruiksgegevens kunnen informatie bevatten over hoe je onze Site en je account bezoekt en gebruikt, inclusief apparaatinformatie, browserinformatie, informatie over je netwerkverbinding, je IP-adres en andere informatie over je interactie met de Services.
Informatie die we verkrijgen van derden
Ten slotte kunnen we informatie over jou verkrijgen van derden, inclusief van verkopers en serviceproviders die namens ons informatie kunnen verzamelen, zoals:
- Bedrijven die onze Site en Services ondersteunen, zoals Shopify.
- Onze betalingsverwerkers, die betalingsgegevens verzamelen (bijvoorbeeld bankrekening-, creditcard- of debitkaartgegevens, factuuradres) om je betaling te verwerken, je bestellingen uit te voeren en de door jou gevraagde producten of services te leveren, zodat we de overeenkomst die we met je hebben, kunnen uitvoeren.
- Wanneer je onze Site bezoekt, e-mails die we je sturen opent of erop klikt, of interactie hebt met onze Services of advertenties, kunnen wij, of derden waarmee we samenwerken, automatisch bepaalde informatie verzamelen met behulp van technologieën voor online tracking, zoals pixels, webbeacons, softwareontwikkelaarkits, bibliotheken van derden en cookies.
Alle informatie die wij van derden verkrijgen, wordt behandeld in overeenstemming met dit Privacybeleid. Zie ook de onderstaande sectie, Websites en links van derden.
Hoe wij je persoonlijke gegevens gebruiken
- Levering van producten en services. We gebruiken je persoonlijke gegevens om je de Services te verlenen volgens de overeenkomst die we met je hebben, met inbegrip van het verwerken van je betalingen, het uitvoeren van je bestellingen, het verzenden van meldingen met betrekking tot je account, aankopen, retourzendingen, omruilingen of andere transacties, het aanmaken, onderhouden en anderszins beheren van je account, het regelen van de verzending, het faciliteren van retourzendingen en omruilingen en andere functies en functionaliteiten met betrekking tot je account. We kunnen je shoppingervaring ook verbeteren door Shopify in staat te stellen je account te matchen met andere Shopify-services die je misschien zou willen gebruiken. In dit geval verwerkt Shopify je gegevens zoals uiteengezet in het Privacybeleid en het Privacybeleid voor Consumenten.
- Marketing en reclame. We kunnen je persoonlijke gegevens gebruiken voor marketing- en promotiedoeleinden, zoals het verzenden van marketing-, reclame- en promotionele communicatie per e-mail, sms of post, en om je advertenties voor producten of services te tonen. Dit kan betekenen dat je persoonlijke gegevens worden gebruikt om de Services en advertenties op onze Site en andere websites beter af te stemmen. Als je een inwoner van de EER bent, is de wettelijke basis voor deze gegevensverwerkingsactiviteiten ons legitieme belang bij de verkoop van onze producten, volgens Art. 6 (1) (f) AVG.
- Beveiliging en fraudepreventie. We gebruiken je persoonlijke gegevens om mogelijke frauduleuze, illegale of kwaadwillige activiteiten op te sporen, te onderzoeken of er actie op te ondernemen. Als je ervoor kiest om de Services te gebruiken en een account te registreren, bent je zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van de inloggegevens van je account. Wij raden je ten zeerste aan om je gebruikersnaam, wachtwoord en andere toegangsgegevens met niemand anders te delen. Als je denkt dat je account is gehackt, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Als je een inwoner van de EER bent, is de wettelijke basis voor deze gegevensverwerkingsactiviteiten ons legitieme belang om onze website veilig te houden voor jou en andere klanten, volgens Art. 6 (1) (f) AVG.
- Communicatie en serviceverbetering. Wij gebruiken je persoonlijke gegevens om je klantenondersteuning te bieden en onze Services te verbeteren. Dit is in ons legitieme belang om op met jou te communiceren, je effectieve services te verlenen en onze zakelijke relatie met jou te onderhouden volgens Art. 6 (1) (f) AVG .
Cookies
Net als veel andere websites gebruiken wij cookies op onze Site. Specifieke informatie over de cookies die we gebruiken met betrekking tot het ondersteunen van onze winkel met Shopify is te vinden via https://www.shopify.com/legal/cookies. We gebruiken Cookies om onze Site en onze Services te ondersteunen en te verbeteren (inclusief om jouw acties en voorkeuren te onthouden), om analyses uit te voeren en meer inzicht te krijgen in de gebruikersinteractie met de Services (in ons legitieme belang om de Services te beheren, te verbeteren en te optimaliseren). We kunnen ook derden en serviceproviders toestaan om cookies op onze Site te gebruiken om de services, producten en reclame op onze Site en andere websites beter af te stemmen.
De meeste browsers accepteren Cookies standaard automatisch, maar je kunt in de browserinstellingen je browser zo instellen dat cookies worden verwijderd of geweigerd. Houd er rekening mee dat het verwijderen of blokkeren van cookies een negatieve invloed kan hebben op je gebruikerservaring en ertoe kan leiden dat sommige Services, inclusief bepaalde functies en algemene functionaliteit, niet correct werken of niet langer beschikbaar zijn. Bovendien verhindert het blokkeren van Cookies mogelijk niet volledig de manier waarop we informatie delen met derden, zoals onze advertentiepartners.
Hoe we persoonlijke gegevens bekendmaken
In bepaalde omstandigheden kunnen we je persoonlijke gegevens aan derden bekendmaken voor contractuitvoering, legitieme doeleinden en andere redenen die vallen onder dit Privacybeleid. Dergelijke omstandigheden kunnen zijn:
- Met leveranciers of andere derden die namens ons services uitvoeren (bijvoorbeeld IT-beheer, betalingsverwerking, gegevensanalyse, klantenondersteuning, cloudopslag, afhandeling en verzending).
- Met zakelijke en marketingpartners om services te bieden en advertenties aan jou te tonen. Onze zakelijke en marketingpartners zullen jouw gegevens gebruiken in overeenstemming met hun eigen privacyverklaringen.
- Wanneer je ons opdracht geeft, ons verzoekt of op andere manier toestemming geeft om bepaalde gegevens door te geven aan derden, bijvoorbeeld om jou producten te leveren of via jouw gebruik van sociale media-widgets of inlogintegraties, met jouw toestemming.
- Met onze affiliates of anderszins binnen onze bedrijvengroep, in onze legitieme belangen om een succesvol bedrijf te runnen.
- In verband met een zakelijke transactie, zoals een fusie of een faillissement, om te voldoen aan toepasselijke wettelijke verplichtingen (waaronder het reageren op dagvaardingen, huiszoekingsbevelen en soortgelijke verzoeken), om toepasselijke servicevoorwaarden af te dwingen en om de Services, onze rechten en de rechten van onze gebruikers of anderen te beschermen of te verdedigen.
We maken openbaar de volgende categorieën persoonlijke gegevens en gevoelige persoonlijke gegevens over gebruikers voor de doelen zoals hiervoor uiteengezet in "Hoe we je persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken" en "Hoe we persoonlijke gegevens openbaar maken":
Categorie | Categorieën ontvangers |
---|---|
|
|
Wij gebruiken of openbaren geen gevoelige persoonlijke gegevens zonder jouw toestemming of met als doel kenmerken over jou af te leiden.
Met jouw toestemming delen wij als volgt persoonlijke gegevens om reclame- en marketingactiviteiten uit te voeren.
Websites en links van derden.
Onze Site kan links bevatten naar websites of andere online platforms die door derden worden beheerd. Als je links volgt naar sites die niet bij ons zijn aangesloten of niet door ons worden beheerd, is het belangrijk dat je hun privacy- en beveiligingsbeleid en andere voorwaarden leest. Wij geven geen garantie en zijn niet verantwoordelijk voor de privacy of veiligheid van dergelijke sites, inclusief de nauwkeurigheid, volledigheid of betrouwbaarheid van de informatie op deze sites. Informatie die je verstrekt op openbare of semi-openbare locaties, inclusief informatie die je deelt op sociale netwerken van derden, kan ook zichtbaar zijn voor andere gebruikers van de Services en/of gebruikers van deze platforms van derden, zonder beperking wat betreft het gebruik ervan door ons of door een derde. De opname van dergelijke links op onze Site impliceert op zich geen goedkeuring van de content op dergelijke platforms of van hun eigenaars of exploitanten, behalve zoals vermeld in de Services.
Gegevens van kinderen
De Services zijn niet bedoeld voor gebruik door kinderen en wij verzamelen niet bewust persoonlijke gegevens over kinderen. Als je de ouder of voogd bent van een kind dat ons persoonlijke gegevens heeft verstrekt, kun je contact met ons opnemen via de onderstaande contactinformatie om te verzoeken dat deze worden verwijderd.
Vanaf de ingangsdatum van dit Privacybeleid is het ons niet daadwerkelijk bekend dat we persoonlijke gegevens van personen jonger dan 16 jaar 'delen' of 'verkopen' (zoals deze termen worden gedefinieerd in de toepasselijke wetgeving).
Beveiliging en bewaring van je gegevens
Houd er rekening mee dat geen enkele beveiligingsmaatregel perfect of ondoordringbaar is en dat we geen 'perfecte beveiliging' kunnen garanderen. Bovendien is het mogelijk dat gegevens die je ons stuurt, tijdens verzending niet veilig is. We raden je aan geen onveilige kanalen te gebruiken om gevoelige of vertrouwelijke informatie naar ons te communiceren.
Hoelang we je persoonlijke gegevens bewaren, hangt af van verschillende factoren, zoals of we de gegevens nodig hebben om je account te onderhouden, om de Services te leveren, om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, om geschillen op te lossen of om aan andere geldende contracten en beleidsregels te voldoen.
Jouw rechten
Afhankelijk van waar je woont, kun je enkele of alle van de onderstaande rechten hebben met betrekking tot je persoonlijke gegevens. Deze rechten zijn echter niet absoluut en kunnen alleen onder bepaalde omstandigheden van toepassing zijn, en in bepaalde gevallen kunnen wij je verzoek afwijzen, voor zover wettelijk toegestaan.
- Recht op toegang/weten: Mogelijk heb je het recht om toegang te vragen tot de persoonlijke gegevens die we over jou bewaren, inclusief details over hoe wij jouw gegevens gebruiken en delen.
- Recht om te verwijderen: Mogelijk heb je het recht om te verzoeken dat wij de persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren, verwijderen.
- Recht op correctie: Mogelijk heb je het recht om te verzoeken dat wij onjuiste persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren, corrigeren.
- Recht op draagbaarheid: Onder bepaalde omstandigheden en met bepaalde uitzonderingen heb je mogelijk het recht om een kopie te ontvangen van de persoonlijke gegevens die wij over jou bewaren en om te verzoeken dat wij deze aan een derde overdragen.
- Recht om je af te melden voor verkoop, delen of gerichte advertenties: Mogelijk heb je het recht om ons te verzoeken je persoonlijke gegevens niet te 'verkopen' of te 'delen', of om de verwerking van je persoonlijke gegevens voor doeleinden die worden beschouwd als 'gerichte reclame', zoals gedefinieerd in de toepasselijke privacywetgeving, uit te zetten. Houd er rekening mee dat als je onze Site bezoekt terwijl het Global Privacy Control opt-out-voorkeurssignaal is ingeschakeld, wij dit, afhankelijk van waar je je bevindt, automatisch behandelen als een verzoek om je af te melden voor het 'verkopen' of 'delen' van informatie voor het apparaat en de browser die je gebruikt om de Site te bezoeken.
- Beperking van verwerking: Mogelijk heb je het recht om ons te vragen de verwerking van persoonlijke gegevens stop te zetten of te beperken.
- Intrekking van toestemming: Wanneer wij je toestemming nodig hebben om je persoonlijke gegevens te verwerken, heb je mogelijk het recht om deze toestemming in te trekken.
- Beroep: Je hebt mogelijk het recht om in beroep te gaan tegen onze beslissing als wij weigeren je verzoek te verwerken. Je kunt dit doen door rechtstreeks op onze afwijzing te reageren.
- Communicatievoorkeuren beheren: We kunnen je promotiemails sturen, en je kunt je op elk moment afmelden voor de ontvangst hiervan door gebruik te maken van de afmeldoptie die deel uitmaakt van de e-mails die we je sturen. Als je je afmeldt, kunnen we je nog steeds niet-promotionele e-mails sturen, zoals e-mails over je account of bestellingen die je hebt geplaatst.
Je kunt elk van deze rechten uitoefenen waar dit wordt aangegeven op onze Site of door contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens.
Wij zullen je niet discrimineren als je een van deze rechten uitoefent. Het is mogelijk dat we informatie over jou moeten verzamelen om jouw identiteit te verifiëren, zoals je e-mailadres of accountgegevens, voordat we een inhoudelijk antwoord op het verzoek geven. In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving kun je een gemachtigde aanwijzen om namens jou verzoeken in te dienen om jouw rechten uit te oefenen. Voordat we een dergelijk verzoek van een gemachtigde accepteren, vereisen we dat de gemachtigde bewijs levert van deze machtiging om namens jou op te treden, en het kan zijn dat we je vragen om je identiteit rechtstreeks bij ons te verifiëren. Wij zullen tijdig op jouw verzoek reageren, zoals vereist onder de toepasselijke wetgeving.
Klachten
Als je klachten hebt over de manier waarop wij je persoonlijke gegevens verwerken, kun je contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens. Als je niet tevreden met onze reactie op je klacht, heb je, afhankelijk van waar je woont, het recht om in beroep te gaan tegen onze beslissing door contact met ons op te nemen via de onderstaande contactgegevens, of om je klacht in te dienen bij je lokale autoriteit voor gegevensbescherming. Voor de EER vind je hier een lijst met de verantwoordelijke toezichthoudende autoriteiten voor gegevensbescherming.
Internationale gebruikers
Houd er rekening mee dat we je persoonlijke gegevens kunnen overdragen, opslaan en verwerken buiten het land waarin je woont. Je persoonlijke gegevens worden ook verwerkt door personeel en externe dienstverleners en partners in deze landen.
Als we je persoonlijke gegevens buiten Europa overdragen, vertrouwen we op erkende overdrachtsmechanismen zoals de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie, of gelijkwaardige contracten uitgegeven door de relevante bevoegde autoriteit van het Verenigd Koninkrijk, voor zover relevant, tenzij de gegevens worden overgedragen aan een land waarvan is vastgesteld dat het een passend beschermingsniveau biedt.
Contact
Mocht je vragen hebben over onze privacypraktijken of dit privacybeleid, of als je een van de rechten wilt uitoefenen die voor jou beschikbaar zijn, bel of ons dan of stuur ons een mail op gdpr@mycomfort24.be of neem contact met ons op via Jean Jacminstraat 176, Halle, 1500, BE.
In het kader van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en indien niet expliciet anders vermeld, zijn wij de verwerkingsverantwoordelijke voor je persoonlijke gegevens.
Hieronder vindt u nog het vorige privacy beleid van NV Ticom
Garantie rond een rechtmatige en veilige verwerking van persoonsgegevens
Bij MyComfort24 hechten we veel belang aan het beschermen van uw privacy. Daarom willen we u zoveel mogelijk informeren, respecteren en de controle geven over wat er met persoonsgegevens gebeurt. We willen ze veilig en respectvol als een goede huisvader beheren en gebruiken. Zo kunnen we u beter van dienst zijn en een zo goed mogelijke ervaring bieden. We vertrekken vanuit het principe dat iedereen controle moet hebben over zijn persoonsgegevens, en dat iedereen het recht heeft om een deel hiervan niet met ons te delen. Wij verbinden ons ertoe uw gegevens nooit door te geven aan derden.
Hieronder vindt u informatie over welke persoonsgegevens we verzamelen, waarom en hoelang. Ook leest u hoe u hierover controle hebt. Neem gerust de tijd om ook ons Cookiebeleid en onze Algemene voorwaarden door te nemen.Dit privacybeleid geldt voor de websites www.mycomfort24.be, www.mycomfort24.nl en de interne werking van MyComfort24. Ze bevat onder andere informatie over de persoonsgegevens die MyComfort24 verzamelt en de manier waarop MyComfort24 deze gegevens gebruikt en verwerkt.
MyComfort24 heeft voldoende technische en organisatorische maatregelen genomen om een veilige verwerking van uw persoonsgegevens te garanderen. Deze maatregelen komen overeen met de aard van de persoonsgegevens en zijn in verhouding tot de ernst van het mogelijke risico. Het risico op accidentele of ongeoorloofde vernietiging, verlies, wijziging of toegang tot en elke andere illegale verwerking van de gegevens, is tot een minimum herleid. Jammer genoeg kan niet elk risico volledig vermeden worden. Als er onwettig toegang wordt verkregen tot de IT-systemen van MyComfort24, zullen we onmiddellijk alle mogelijke maatregelen nemen om de schade aan en/of de diefstal van de gegevens tot een minimum te beperken, alsook de betrokkenen steeds tijdig informeren.
Wie wordt beschermd door dit Privacy beleid?
personen die een offerteaanvraag hebben gedaan, sollicitanten, ons personeel, onze leveranciers en onze klanten. Ook wanneer u in het kader van een prospectie in aanraking komt met de diensten van MyComfort24, of wanneer u ons kantoor bezoekt, is dit privacy beleid van toepassing.
De wet van 8 december 1992 (‘Privacywet’), de wet van 13 juni 2005 (‘Wet Elektronische Communicatie’), de vereisten in de verordening voor het Europese Parlement en de Europese Raad van 27 april 2016 over de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens, en de bijhorende uitvoeringsbesluiten regelen de bescherming van uw persoonsgegevens.
Wij engageren ons om onze plichten na te leven en uw rechten te respecteren telkens wanneer wij uw gegevens verwerken. Wil u dieper ingaan op dit onderwerp, raadpleeg dan de website van de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Wat betekent verwerking van gegevens?
Onder ‘verwerking van gegevens’ verstaan we elke verwerking van persoonsgegevens. Het begrip ‘verwerking’ dekt onder andere het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, actualiseren, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verspreiden of op eender welke manier ter beschikking stellen, samenbrengen, combineren, archiveren, wissen of vernietigen van persoonsgegevens.
Wie verwerkt de persoonsgegevens?
Verwerkingsverantwoordelijke
MyComfort24/N.V. Ticom, met maatschappelijke zetel te Bilkensveld 1A, 1500 Halle, met ondernemingsnummer 820.813.505 is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens waarop dit privacy beleid betrekking heeft.
MyComfort24 is dus de verwerkingsverantwoordelijke en bepaalt welke persoonsgegevens worden verzameld, voor welk doel ze worden verzameld en welke middelen er worden gebruikt om ze te verzamelen.
Verwerkers
Wanneer MyComfort24 onderaannemers gebruikt om gegevens te verwerken, dan zal dit steeds gebeuren in functie van de doelen waarop dit privacy beleid betrekking heeft. Daarnaast zal MyComfort24 steeds duidelijke instructies geven over de verwerking en via een verwerkingscontract vastleggen dat de verwerking moet gebeuren conform dit privacybeleid.
Welke persoonsgegevens verwerken we?
Persoonsgegevens zijn de gegevens die te maken hebben met een identificeerbaar persoon. Deze gegevens kan u zelf bezorgd hebben, door bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling of het invullen van een formulier op de website. Daarnaast kunnen we ook gegevens aan u toewijzen die wij gekregen hebben door onze samenwerking, waaronder gegevens die we via derden hebben ontvangen (bv. een telefoonnummer).
Alle gegevens die we verzamelen kunnen met elkaar gecombineerd worden. MyComfort24 verplicht zich om alleen gegevens te verwerken die nodig zijn voor de doelen waarop dit privacybeleid betrekking heeft.
Met betrekking tot onze activiteit kunnen volgende soorten persoonsgegevens verwerkt worden:
In kader van een online bestelling:
identificatiegegevens zoals voornaam, achternaam, e-mailadres, gsm-/telefoonnummer en adresgegevens;
gegevens m.b.t. uw bestelling en betaalgegevens;
uw interesses en product voorkeuren.
In kader van een sollicitatie:
- gegevens over opleiding, vorming, beroep en betrekking.
In kader van een b2b-contact:
de identificatie- en financiële gegevens van het bedrijf waarvoor u werkt;
je beroep, functie en contactgegevens.
Hoe verzamelen we uw persoonsgegevens?
MyComfort24 kan persoonsgegevens verzamelen bij, of in het kader van:
- het bezoek van onze website;
- het plaatsen van een bestelling;
- het sturen van een contactformulier;
- het inschrijven voor de nieuwsbrief (al dan niet via de website);
- het inschrijven voor gepersonaliseerde aanbiedingen;
- het sturen van een mailbericht;
- het insturen van een sollicitatie;
- het uitwisselen van business cards;
- het uitvoeren van een prospectieopdracht;
- het voorbereiden en/of afsluiten van een samenwerkingscontract.
Waarvoor gebruiken we uw persoonsgegevens?
We verwerken persoonsgegevens voor diverse doeleinden, waarbij telkens alleen de gegevens worden verwerkt die noodzakelijk zijn om het beoogde doel te realiseren.
Zo gebruiken wij persoonsgegevens:
- wanneer we toestemming hebben gekregen;
- in het kader van de voorbereiding van een bestelling;
- om uw bestelling te bezorgen;
- om u op de hoogte te houden over de status van de bestelling;
- om te voldoen aan de wettelijke of reglementaire bepalingen waaraan we zijn onderworpen.
We bezorgen uw gegevens ook aan derden als dit nodig is om uw bestelling uit te voeren, bijvoorbeeld aan ons distributiecentrum en onze bezorgdiensten.
Wanneer MyComfort24 een gerechtvaardigd belang heeft, streven we steeds naar een evenwicht tussen dat belang en het respecteren van de privacy van de betrokkene.
Mits toestemming, voor zover vereist, verzamelen wij persoonsgegevens voor de volgende concrete doelen:
- de uitvoering van een overeenkomst met MyComfort24;
- het geven van ondersteuning;
- het verzenden van gerichte marketing en reclame, updates en promotionele aanbiedingen op grond van uw interesse;
- het verzenden van facturen en de invordering van betalingen;
- het optimaliseren van de kwaliteit, de inhoud en het beheer van de website;
- statistische doelen;
- de opmaak van een offerte;
- het antwoorden op een specifieke vraag;
- het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken, -enquêtes en andere marktonderzoeken.
Bij het bezoek aan de website van MyComfort24 worden gegevens verzameld voor statistische doelen. Ze worden gebruikt om onze website te optimaliseren. Deze gegevens zijn onder andere: IP-adres, vermoedelijke plaats van bezoek, uur en dag van bezoek en welke pagina’s er werden bezocht.
Beveiliging persoonsgegevens
MyComfort24 verbindt zich ertoe om redelijke, fysieke, technologische en organisatorische voorzorgsmaatregelen te nemen met het oog op het voorkomen van onwettige toegang tot uw persoonsgegevens en het verlies, misbruik of wijziging van deze gegevens.
MyComfort24 zal alle persoonsgegevens die het heeft verzameld, bewaren in de Cloud ((met datacenter(s) binnen en buiten de EU, met inachtneming van de toepasselijke wet- en regelgeving).
Ondanks het veiligheidsbeleid van MyComfort24, de controles die het uitvoert en de handelingen die het stelt in dit kader, kan een onfeilbaar niveau van veiligheid niet gegarandeerd worden. Geen enkele methode van overdracht of doorgifte via het internet en methode van elektronische opslag is 100 procent veilig. Hierdoor kan MyComfort24 hiervoor geen absolute veiligheid garanderen.
We doen er echter alles aan om uw persoonsgegevens en privacy te beschermen, zowel binnen ons netwerk als op ons kantoor.
Onze medewerkers worden opgeleid om correct om te gaan met vertrouwelijke gegevens. We maken gebruik van gespecialiseerde bedrijven die instaan voor de veiligheid van ons ICT-netwerk en Cloud services.
Bovendien gebruiken we allerlei technische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen, zoals firewalls, antivirussoftware, encryptie en toegangscontroles.
Moest er zich een gegevenslek voordoen met ongunstige gevolgen voor uw persoonsgegevens, dan wordt u verwittigd in de door de wet voorziene omstandigheden.
Het aantal medewerkers van ons kantoor dat toegang heeft tot uw persoonsgegevens is beperkt en zorgvuldig geselecteerd. Aan deze werknemers wordt toegang tot uw persoonsgegevens verleend voor zover ze die informatie nodig hebben om hun taken naar behoren uit te voeren.
Onze websites vermelden soms links naar sites van derden (sociale media, organisatoren van events die we sponsoren) waarvan de gebruiksvoorwaarden niet onder het toepassingsgebied van dit privacybeleid vallen. Lees aandachtig hun beleid rond de bescherming van uw persoonsgegevens.
Opslag persoonsgegevens
Tenzij een langere bewaartermijn vereist of gerechtvaardigd is door de wet of door de naleving van een andere wettelijke verplichting, bewaart MyComfort24 uw persoonsgegevens slechts gedurende de periode die noodzakelijk is voor het behalen en het vervullen van de doelen, zoals beschreven in dit privacybeleid.
De bewaartermijn kan dus per doel verschillen. Om onze wettelijke verplichtingen na te komen, zijn we bijvoorbeeld verplicht om uw facturatiegegevens maximaal 7 jaar bij te houden. Deze gearchiveerde gegevens zijn uiteraard maar beperkt toegankelijk.
Na afloop van de toepasselijke bewaartermijn(en) worden persoonsgegevens geanonimiseerd of verwijderd.
Gegevens van voormalige klanten kunnen gedurende een periode van 1 jaar na afname van hun laatste product worden gebruikt om hen op de hoogte te houden van nieuwe producten en promoties van MyComfort24, tenzij de klant expliciet aangeeft hier niet mee akkoord te gaan.
Personen die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief en/of gepersonaliseerde aanbiedingen worden elk jaar verwijderd indien ze op het einde van het jaar binnen de voorgaande periode van 24 maanden de nieuwsbrief niet geopend hebben, zich uitgeschreven hebben of indien het e-mailadres (hard) gebounced werd.
Gegevens van sollicitanten die niet weerhouden werden, worden 6 maanden na de selectieperiode verwijderd.
Uw privacyrechten
U kan steeds beroep doen op de volgende privacy rechten:
- recht op inzage van de persoonsgegevens die MyComfort24 over u ter beschikking heeft;
- recht op correctie, vervolledigen of updaten van uw persoonsgegevens;
- recht om vergeten te worden , met gevolg schrapping van uw persoonsgegevens (‘right to be forgotten’);
- recht op een beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens;
- recht op datamigratie van uw persoonsgegevens;
- recht van verzet tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
Wanneer u beroep wilt doen op uw privacy rechten, zoals hierboven bepaald, stuur dan een e-mail naar gdpr@MyComfort24.be. Gelieve hierbij te vermelden, in het mailonderwerp, op welke soort privacy recht (bvb. recht op inzage) u beroep wilt doen.
Indien het e-mailadres dat bij het aanmaken van de account van de betrokkene werd gebruikt, niet langer in gebruik is, dient de aanvraag te gebeuren via een schriftelijk verzoek naar het adres:
MyComfort24, Bilkensveld 1A, 1500 Halle, België
In het verzoek dient de volgende informatie steeds meegegeven te worden:
- Een kopie van de voorkant van de identiteitskaart van de betrokkene, zodat de betrokkene geïdentificeerd kan worden.
- Het originele e-mailadres dat bij het aanmaken van de account van de betrokkene werd ingevoerd, zodat de juiste account kan geïdentificeerd worden.
- Het e-mailadres waarop de betrokkene de informatie wenst te ontvangen.
- De aard van het verzoek.
- Het soort privacy recht waarop u beroep wilt doen
Als u beschikt over een account kan u ten allen tijde zelf uw gegevens beheren in het accountoverzicht. Dit doet u door te surfen naar mijn account.
en in te loggen in de eigen account.
MyComfort24 zal binnen één maand na het ontvangen van de aanvraag, gevolg geven aan uw vraag.
Als u geen nieuwsbrieven of informatie over onze diensten meer wilt ontvangen, kan u op elk moment uitschrijven door te klikken op de knop ‘uitschrijven’, zoals onderaan voorzien in elke nieuwsbrief en/of gepersonaliseerde aanbieding van MyComfort24.
Verwerking van gegevens van personen buiten de EER
Elke overdracht van persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) aan een bestemmeling die zijn woonplaats of zetel heeft in een land dat niet onder een adequaatheidsbesluit valt, uitgevaardigd door de Europese Commissie, zal worden beheerst door bepalingen van een data transfer overeenkomst die de standaard contractuele clausules, zoals bepaald in de ‘Beslissing van de Europese Commissie van 5 februari 2010 (Decision 2010/87/EC)’, of een ander mechanisme op grond van de privacywetgeving of een andere regelgeving inzake de verwerking van persoonsgegevens zal bevatten.
Update Privacy Beleid
MyComfort24 is gerechtigd om dit privacy beleid te updaten door een nieuwe versie te plaatsen op de website. Het is aangewezen om regelmatig de website en de pagina waarop het privacy beleid wordt weergegeven, te raadplegen zodat u kennis hebt van eventuele wijzigingen.
Klachten
Wanneer u klachten hebt over de manier waarop MyComfort24 uw persoonsgegevens verzamelt, gebruikt en/of verwerkt, kan u steeds een klacht indienen via mail op gdpr@mycomfort24.be. Wij zullen u klacht met de ernst opnemen. Indien u echter nog verder klacht wilt indienen kan dit bij de Privacy commissie.
Neem contact op met MyComfort24
Als u vragen hebt over het privacy beleid of over de manier waarop MyComfort24 uw persoonsgegevens verzamelt, gebruikt of verwerkt, neem dan contact met ons op:
- via e-mail: gdpr@mycomfort24.be.
- of via de post: MyComfort24 / N.V. TICOM, Bilkensveld 1A, 1500 Halle
Klantenservice
Neem contact op via ons formulier
Over mijn account
Hoe kan ik inloggen in mijn account?
Indien je eerder een MyComfort24 account hebt aangemaakt kan je makkelijk inloggen door bovenaan elke pagina naast het winkelmandje op ‘account’ te klikken en vervolgens je e-mailadres in te vullen.
Geef nogmaals jouw e-mailadres in en je zal een 6-cijferige code ontvangen in je mailbox. Hiermee heb je rechtstreeks toegang tot al je MyComfort24-gegevens.
In jouw account kan je makkelijk je persoonlijke instellingen zelf aanpassen, zoals je adres.
Je kan hier ook makkelijk jouw bestellingen opvragen.
Wat is het voordeel van een account?
Door een MyComfort24 account aan te maken kan je…
- snel en efficiënt toekomstige bestellingen afhandelen aangezien, van zodra je inlogt, al jouw gegevens al zijn ingevuld
- makkelijk je bestelstatus en –historiek raadplegen
- en makkelijk jouw persoonlijke gegevens en voorkeuren aanpassen.
Alleen maar voordelen dus.
Wat als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem, dat is zo opgelost!
Bovenaan elke pagina vind je het icoontje van Account.
Dit icoontje bevindt zich naast het winkelmandje.
Onder deze Account sectie vind je een link 'Paswoord vergeten?'
Vul hierin jouw e-mailadres in, en je krijgt onmiddellijk een mail in je inbox met daarin een link om het wachtwoord van je klantaccount opnieuw in te stellen.
Tip : Check even je spamfolder als je deze mail niet dadelijk ontvangt. Bij je eerste gebruik, kan het gebeuren dat deze in je reclamefolder belandt.
Aarzel niet onze klantendienst te contacteren bij verdere vragen rond jouw account.
Mail naar : info@mycomfort24.be. Wij beantwoorden je vraag binnen de 48u.
Over omruilen & retourneren
Kan ik een artikel omruilen?
Indien één of meerdere artikelen niet naar wens zijn, kan je binnen de 14 dagen na ontvangst omruilen. Dit kan enkel indien het artikel niet gedragen of gebruikt is en indien de oorspronkelijke product verpakking (inclusief aanhanglabeltjes) onbeschadigd is.
Om (een deel van) een bestelling te retourneren volg je volgende stappen. Zo ben je zeker dat alles vlot en naar wens verloopt.
- Vraag jouw retourlabel online aan via https://mycomfort24.returnista.com. Hier kan je dadelijk kiezen voor een omruiling in een andere maat. Opgelet: een omruiling kan alleen indien je exact hetzelfde artikel koopt maar dan in een andere maat. De retourkost om jouw artikelen te retourneren is €5,95. De verzendkost voor jouw omruilbestelling is wel gratis. Jouw omruilbestelling wordt verzonden van zodra de retour in ons magazijn ontvangen is.
- Hoe ga je te werk? Geef via https://mycomfort24.returnista.com jouw e-mailadres en ordernummer in en krijg je jouw bestelde artikel(en) te zien. Duid hier aan welk(e) artikel(en) je wilt omruilen en voor welke reden.
- Nu kan je jouw retourlabel printen. Je ontvangt dit retourlabel ook via mail. Geen printer? Dan kan je de barcode van het retourlabel vanop je smartphone laten scannen in een Bpost postkantoor en dan print men het label voor jou.
- Verpak je artikel(en) en deze pakbon in een stevige verzendverpakking. Bevestig het retourlabel op het pakje en breng het naar een Bpost verzendpunt.
- Bij ontvangst van jouw retourpakket kijken wij het geretourneerde artikel na* en verzorgen het naleveren van jouw omgeruilde maat. Je ontvangt op de dag van de verzending van de nieuwe bestelling een mail ter bevestiging zodat je dit makkelijk kan opvolgen.
TIP:
Je kan jouw artikelen ook omruilen voor een tegoedcode die 10% meer waard is dan je retourbedrag . Dat is extra voordelig voor jouw volgende aankoop. Deze tegoedcode krijg je in je mailbox op het moment dat jouw retourartikel bij ons ontvangen is in ons magazijn.
Lees meer hier over retourneren
* Geretourneerde artikelen die gedragen, gewassen en/of gebruikt zijn, of die met een onvolledige of beschadigde verpakking, of ontbrekende aanhanglabeltjes worden teruggestuurd, kunnen niet worden terugbetaald en zullen naar jou worden teruggestuurd.
Bekijk onze algemene voorwaarden
Hoe kan ik een artikel omruilen?
Indien één of meerdere artikelen niet naar wens zijn, kan je binnen de 14 dagen na ontvangst omruilen. Dit kan enkel indien het artikel niet gedragen of gebruikt is en indien de oorspronkelijke product verpakking (inclusief aanhanglabeltjes) onbeschadigd is.
Om (een deel van) een bestelling te retourneren volg je volgende stappen. Zo ben je zeker dat alles vlot en naar wens verloopt.
- Vraag jouw retourlabel online aan via https://mycomfort24.returnista.com. Hier kan je dadelijk kiezen voor een omruiling in een andere maat. Opgelet: een omruiling kan alleen indien je exact hetzelfde artikel koopt maar dan in een andere maat. De retourkost om jouw artikelen te retourneren is €5,95. De verzendkost voor jouw omruilbestelling is wel gratis. Jouw omruilbestelling wordt verzonden van zodra de retour in ons magazijn ontvangen is.
- Hoe ga je te werk? Geef via https://mycomfort24.returnista.com jouw e-mailadres en ordernummer in en krijg je jouw bestelde artikel(en) te zien. Duid hier aan welk(e) artikel(en) je wilt omruilen en voor welke reden.
- Nu kan je jouw retourlabel printen. Je ontvangt dit retourlabel ook via mail. Geen printer? Dan kan je de barcode van het retourlabel vanop je smartphone laten scannen in een Bpost postkantoor en dan print men het label voor jou.
- Verpak je artikel(en) en deze pakbon in een stevige verzendverpakking. Bevestig het retourlabel op het pakje en breng het naar een Bpost verzendpunt.
- Bij ontvangst van jouw retourpakket kijken wij het geretourneerde artikel na* en verzorgen het naleveren van jouw omgeruilde maat. Je ontvangt op de dag van de verzending van de nieuwe bestelling een mail ter bevestiging zodat je dit makkelijk kan opvolgen.
TIP:
Je kan jouw artikelen ook omruilen voor een tegoedcode die 10% meer waard is dan je retourbedrag . Dat is extra voordelig voor jouw volgende aankoop. Deze tegoedcode krijg je in je mailbox op het moment dat jouw retourartikel bij ons ontvangen is in ons magazijn.
Lees meer hier over retourneren
* Geretourneerde artikelen die gedragen, gewassen en/of gebruikt zijn, of die met een onvolledige of beschadigde verpakking, of ontbrekende aanhanglabeltjes worden teruggestuurd, kunnen niet worden terugbetaald en zullen naar jou worden teruggestuurd.
Bekijk onze algemene voorwaarden
Kan ik mijn artikel retourneren?
Indien één of meerdere artikelen niet naar wens zijn, kan je binnen de 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit kan enkel indien het artikel niet gedragen of gebruikt is en indien de oorspronkelijke product verpakking (inclusief aanhanglabeltjes) onbeschadigd is.
Om (een deel van) een bestelling te retourneren volg je volgende stappen. Zo ben je zeker dat alles vlot en naar wens verloopt.
- Vraag jouw retourlabel online aan via https://mycomfort24.returnista.com . De retourkost om jouw artikelen te retourneren is €5,95.
- Hoe ga je te werk? Geef via https://mycomfort24.returnista.com jouw e-mailadres en ordernummer in en krijg je jouw bestelde artikel(en) te zien. Duid hier aan welk(e) artikel(en) je wilt retourneren en voor welke reden.
- Nu kan je jouw retourlabel printen. Je ontvangt dit retourlabel ook via mail. Geen printer? Dan kan je de barcode van het retourlabel vanop je smartphone laten scannen in een Bpost postkantoor en dan print men het label voor jou.
- Verpak je artikel(en) en deze pakbon in een stevige verzendverpakking. Bevestig het retourlabel op het pakje en breng het naar een Bpost verzendpunt.
- Bij ontvangst van jouw retourpakket kijken wij het geretourneerde artikel na* en storten je het bedrag ten laatste binnen 14 dagen terug. Je ontvangt op de dag van de terugbetaling een mail ter bevestiging zodat je dit makkelijk kan opvolgen. De terugbetaling gebeurd via de betaalwijze waarmee de bestelling is betaalt.
TIP : Je kan jouw artikelen ook retourneren voor een tegoedcode die 10% meer waard is dan je retourbedrag . Dat is extra voordelig voor jouw volgende aankoop. Deze tegoedcode krijg je in je mailbox op het moment dat jouw retourartikel bij ons ontvangen is in ons magazijn.
Lees meer hier over omruilen
* Geretourneerde artikelen die gedragen, gewassen en/of gebruikt zijn, of die met een onvolledige of beschadigde verpakking, of ontbrekende aanhanglabeltjes worden teruggestuurd, kunnen niet worden terugbetaald en zullen naar jou worden teruggestuurd.
Bekijk onze algemene voorwaarden
Over snel verzenden en leveren
Zijn leveringen gratis?
Voor alle bestellingen met leveradres in België is de levering gratis indien de waarde van de bestelling €60 of meer bedraagt. Bij een bestelwaarde kleiner dan €60 rekenen we een verzendkost aan van €4,95.
Opgelet : Onze digitale cadeaubonnen worden niet meegerekend in de minimum bestelwaarde van 60 euro voor gratis verzending.
Voor alle bestellingen met leveradres in Nederland is de levering gratis indien de waarde van de bestelling €60 of meer bedraagt. Bij een bestelwaarde kleiner dan €60 rekenen we een verzendkost aan van €4,95.
Voor alle bestellingen met leveradres in alle andere EU-landen is de levering gratis indien de waarde van de bestelling €75 of meer bedraagt. Bij een bestelwaarde kleiner dan €75 rekenen we een verzendkost aan van €7,95.
Gelieve ons te contacteren voor leveringen buiten de Europese Unie.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Aangezien wij verzenden van uit ons magazijn in België en je enkel artikelen kan bestellen die we op voorraad hebben verzenden wij zeer snel.
Bestellingen met leveradres in België en geplaatst en betaald van maandag tem vrijdag vóór 23u (met uitzondering van feestdagen) worden nog dezelfde dag verzonden via Bpost. Bij een normale werking van Bpost wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd op het leveradres. Bpost levert van maandag tem vrijdag.
Bestellingen met leveradres in Nederland en Luxemburg en geplaatst en betaald van maandag tem vrijdag vóór 23u worden nog dezelfde dag verzonden via PostNL. Bij een normale werking van PostNL wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd op het leveradres. PostNL levert van dinsdag tem vrijdag.
Bestellingen met leveradres in andere EU landen en geplaatst en betaald op werkdagen vóór 23u worden nog dezelfde dag verzonden. Bij een normale werking van de vervoerder wordt je bestelling binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd op het leveradres.
Krijg ik een bevestiging van mijn verzending?
Kan ik de levering van mijn bestelling opvolgen?
Met de trackingcode die je vind in de bevestigingsmail van de verzending of via jouw account kan je op de site van de vervoerder nagaan waar en in welke fase van de verzending jouw pakketje zich bevind. Zo weet je wanneer je jouw bestelling mag verwachten op het gekozen leveradres.
Tussen welke levermogelijkheden kan ik kiezen?
Voor levering in België kan je tijdens het bestelproces kiezen uit volgende verzendwijzen via Bpost:
- Thuislevering: de postbode levert jouw pakketje thuis, op het werk of op een ander adres naar keuze. Indien er niemand aanwezig is op het moment van de levering deponeert de postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je kan dan kiezen om je pakketje op te halen in een het afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht of je kan vragen de zending een tweede keer aan te bieden. Indien je wenst kan je, via de site van Bpost bij Mijnvoorkeuren, aangeven waar de postbode jouw pakketje kan achterlaten bij afwezigheid.
- Afhaalpunten : je kan in de checkout ook kiezen voor één van de 6 dichtstbijzijnde Bpost afhaalpunten in je buurt. Eens je je postcode ingeeft, zal automatisch het lijstje met de 6 punten naar keuze tevoorschijn komen. Kies voor jouw postkantoor, jouw krantenwinkel of jouw pakketautomaat om in alle comfort je ondergoedbestelling op te halen wanneer het jou het beste past.
Bij al deze verzendwijzen kan je jouw pakje online opvolgen via Bpost met de trackingcode vermeld in de door ons verzonden mail met de verzendbevestiging.
Voor levering in Nederland kan je tijdens het bestelproces kiezen uit volgende verzendwijzen via PostNL:
- Thuislevering: de postbode levert jouw pakketje thuis, op het werk of op een ander adres naar keuze. Hierbij kan je de dag (ook zaterdag) en de uren waarbinnen je geleverd wil worden vrij kiezen. Wens je, voor de levering, deze te wijzigen dan kan dat ook met behulp van je trackingcode via de PostNL website of app. Indien er toch niemand aanwezig is op het moment van de levering steekt de postbode een bericht in je brievenbus met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kan je via de PostNL track & trace zien waar je je pakket kan ophalen.
Bij al deze verzendwijzen kan je jouw pakje online opvolgen via PostNL met de trackingcode vermeld in de door ons verzonden mail met de verzendbevestiging.
Leveringen in andere EU landen dan België of Nederland gebeuren via de buitenlandse partners van Bpost en PostNL. In dat geval kan je laten leveren thuis, op het werk of op een ander adres naar keuze. Je kan de verzending opvolgen met het trackingnummer dat je ontvangt in de bevestigingsmail van je verzending. De afhandeling verloopt volgens de werkwijze van de plaatselijke partner.
Kan ik kiezen voor levering in een fysieke winkel?
Levering van jouw pakje in een fysieke winkel kan jammer genoeg niet. Wij zijn een pure webshop en hebben geen fysieke winkelpunten.
Wij werken voor de verzending van onze pakjes met Bpost. Daarbij kan je kiezen voor thuislevering of een afhaalpunt
- Thuislevering: de postbode levert jouw pakketje thuis, op het werk of op een ander adres naar keuze. Indien er niemand aanwezig is op het moment van de levering deponeert de postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je kan dan kiezen om je pakketje op te halen in een het afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht of je kan vragen de zending een tweede keer aan te bieden. Indien je wenst kan je, via de site van Bpost bij Mijn Voorkeuren, aangeven waar de postbode jouw pakketje kan achterlaten bij afwezigheid.
- Afhaalpunten : je kan in de checkout ook kiezen voor één van de 6 dichtstbijzijnde Bpost afhaalpunten in je buurt. Eens je je postcode ingeeft, zal automatisch het lijstje met de 6 punten naar keuze tevoorschijn komen. Kies voor jouw postkantoor, jouw krantenwinkel of jouw pakketautomaat om in alle comfort je ondergoedbestelling op te halen wanneer het jou het beste past.
Over makkelijk en veilig betalen
Met welke betaalmiddelen kan ik betalen?
Bij MyComfort24 kan je betalen met:
- Bancontact
- Maestro
- Visa
- Mastercard
- Ideal
- Overschrijving
Alle betalingen lopen via het Multisafepay platform. Zij voldoen aan de strengste internationale veiligheidsnormen voor online betalingen.
Dankzij een SSL certificaat geverifieerd door Comodo zijn al jouw gegevens bij MyComfort24 zeer strikt beveiligd. Zo blijven je gegevens steeds vertrouwelijk en niet leesbaar voor derden. Deze SSL beveiliging is zichtbaar op het moment dat je start met de afrekening in de adresbalk waar het webadres wordt voorafgegaan door de vermelding https:// en de afbeelding van een hangslot.
Jouw bestelling wordt behandeld van zodra we akkoord krijgen van de instelling voor de beveiligde bankbetaling en Multisafepay. Dit laatste neemt gewoonlijk slechts enkele seconden in beslag.
Kan ik een cadeaubon kopen?
Je kan op onze webshop een cadeaubon kopen van verschillende waardes. Momenteel hebben we deze waardes beschikbaar:
- 10 euro
- 25 euro
- 50 euro
- 75 euro
- 100 euro
Als je een cadeaubon koopt, dan wordt deze verzonden per email.
Om optimaal gebruik te maken van je cadeaubon, hebben we enkele belangrijke punten voor je op een rij gezet:
- Je kunt het saldo van je cadeaubon in verschillende delen besteden, zolang er nog tegoed op de bon staat.
- Cadeaubonnen kunnen gecombineerd worden met kortingscodes.
- Je kunt meerdere cadeaubonnen gebruiken voor één bestelling.
- Cadeaubonnen kunnen niet worden gebruikt voor de aanschaf van andere cadeaubonnen.
- Wil je een cadeaubon cadeau doen? Het is mogelijk om de bon naar een andere ontvanger te sturen via e-mail. Dit kun je eenvoudig instellen bij het plaatsen van je bestelling.
Vragen? Aarzel niet en neem contact op met onze klantendienst!
Over makkelijk bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Bij het bouwen van onze webshop hebben we ernaar gestreefd dat je makkelijk en intuïtief een artikel kan zoeken, selecteren en betalen. Voor het plaatsen van je bestelling doorloop je volgende stappen:
Stap 1: Je zoekt een artikel via het menu bovenaan, de filter links van de productcatalogus of via onze interne zoekfunctie bovenaan elke pagina.
Stap 2: Je klikt door op een artikel naar keuze op de cataloguspagina, selecteert jouw maat in de productdetailpagina, selecteert het aantal dat je wenst te bestellen en klikt op de ‘In winkelwagen’ knop. Jouw selectie wordt onmiddellijk toegevoegd aan het winkelmandje. Dit zie je ook verschijnen rechts bovenaan de pagina.
Stap 3: Van zodra je alle artikelen hebt toegevoegd die je wenst te bestellen ga je naar jouw winkelmandje via de ‘Winkelmandje’ knop bovenaan rechts op elke pagina. Hier kan je jouw bestelling nog eens nakijken en je eventuele promotiecode invullen die je ontving via onze nieuwsbrief.
Stap 4: Klik nu op de ‘Ga door naar afrekenen’ knop, vul jouw gegevens in, kies een leverings- en betaalmethode en klik op ‘Plaats bestelling’.
Stap 5: Via de betaalpagina van Multisafepay kan je nu veilig je betaling afronden.
Heel vlot en makkelijk dus…
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Van zodra we jouw bestelling ontvangen hebben sturen we jou een bevestigingsmail met daarin alle details van je bestelling zoals de bestelde producten, de prijs, de hoeveelheden, het afleveradres enz. Al deze gegevens kan je nadien natuurlijk ook consulteren via je account.
Soms kan het gebeuren dat deze bevestigingsmail in je spam folder terecht komt. Ontvang je niet snel na je bestelling onze bevestigingsmail. Kijk dan zeker eens in je spam folder. Mocht dit het geval zijn voeg je info@mycomfort24.be best toe aan je adresboek of veilige afzenders.
Kan ik een bestelling annuleren?
Indien je kort na het bestellen je bestelling wenst te annuleren kan dat. In je account kan je zien of je bestelling nog de status ‘wachtende’ of ‘bezig met verwerken’ heeft. Is dit het geval dan is jouw bestelling nog niet verzonden. Stuur dan best direct een mail naar info@mycomfort24.be met de vraag je bestelling te annuleren. Wij zorgen voor de terugbetaling.
Heb je geen account, dan stuur je best ook een mail naar info@mycomfort24.be. Wij zorgen, indien je bestelling nog niet is verzonden, voor de annulatie en de terugbetaling.
Indien je bestelling al is verzonden kan je je bestelling nog herroepen binnen de 14 dagen na ontvangst. Hoe? Bekijk daar voor de vraag ‘Kan ik mijn bestelling herroepen’?
Over onze scherpe prijzen en promoties
Waarom hebben sommige prijzen een ‘Vanaf…’ prijsaanduiding?
Hoe blijf ik op de hoogte van de vele en sterke promoties?
Bij ons kun je regelmatig genieten van exclusieve kortingen en aanbiedingen op topmerken, productgroepen of zelfs op ons volledige assortiment. Denk hierbij aan tijdelijke kortingen en extra geschenken bij je bestelling, die je nergens anders vindt!
Wil jij als eerste profiteren van deze onweerstaanbare acties? Schrijf je dan snel in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van de laatste promoties en speciale aanbiedingen. Ontvang bovendien exclusieve cadeaus en kortingscodes die alleen voor onze abonnees beschikbaar zijn.
Meld je nu aan en mis geen enkele actie meer. Doen!
Over MyComfort24
Wie zijn wij?
Welkom bij MyComfort24! Wij zijn een Belgische webshop die al vele jaren bestaat. Bij ons vind je online merken ondergoed, nachtkleding en sokken, Kortom, bij ons ben je aan het goede online adres voor al jouw dagelijkse basics. Ben je benieuwd naar het traject dat we sinds het begin tot nu hebben afgelegd? Lees ons verhaal dan hieronder...
MyComfort24 is de vernieuwde webshop van MyUnderwear24. Dat is al meer dan 13 jaar de grootste Belgische webshop in merkenondergoed & bodywear.
We nemen je even mee…
- In juni 2010 startten Ilse en Toon, eerder jarenlang aan de slag bij Colruyt Group, een unieke webshop met ondergoed & meer, MyUnderwear24. Dankzij een optimaal aanbod in ondergoed, nachtgoed, kousen en zwemkleding van topmerken komen de eerste bestellingen vlot binnen. Al gauw vertrekken vanuit de garage en de speelkamer van de kinderen de eerste onderbroeken naar de nieuwe klanten.
- In 2013 wordt de intussen te klein geworden garage ingeruild voor een huurhuis op het Pajottenlandse platteland. Karleen start als eerste werknemer om de klanten verder te helpen en de bestellingen klaar te maken.
- België bleek echter nog niet helemaal klaar voor een echte e-commerce, maar Toon bleef erin geloven. In 2015 zocht en vond hij een nieuwe partner in Colruyt Group om MyUnderwear24 verder uit te bouwen. De participatie past in de ambitie van de groep om met gepaste winkelformules in te spelen op de behoeften van de consument in al zijn levensfases.
- De Belgische consument vindt stilaan meer en meer zijn weg naar het internet voor zijn aankopen. In 2016 volgt een nieuwe verhuis. Dit keer naar een huurhuis mét een magazijntje. Te koud in de winter en te warm in de zomer, maar ze gaan volop door. Carlos start als eerste marketeer. De volgende jaren volgen Barbara, Jens, Valerie en Veronique en groeit MyUnderwear24 uit tot de grootste Belgische webshop in ondergoed en meer.
- Een volgende verhuis dringt zich op. Dit keer naar een totaal vernieuwd gebouw en magazijn op een Colruyt site. Dylan, Sarah en Zaja komen mee aan boord. Zo kunnen alle klanten steeds blijven genieten van een optimale service.
- In het najaar van 2020 stopt Collishop met de verkoop van non-food artikelen via hun webshop. MyUnderwear24 neemt, als onderdeel van Colruyt Group, het assortiment beddengoed en badtextiel over van Collishop.
- MyUnderwear24 wordt op dat moment MyComfort24, een naam die beter past bij het nieuwe aanbod. Bij de verruiming van het aanbod, met nieuwe categorieën en een nieuwe merknaam hoort immers ook een nieuw jasje. Twee nieuwe collega's - Kenny en Stéphanie - versterken het team.
- In oktober 2020 lanceert MyComfort24 een nieuwe webshop met een nog uitgebreider aanbod, waarin de klant in alle comfort 24/24 online kan shoppen.
- Met de baseline ‘Bed. Bad. Ondergoed. Altijd goed.’ wordt MyComfort24 dé online specialist in ondergoed, nachtgoed, homewear, zwemkleding, kousen, panty's, beddengoed en badtextiel.
- In oktober 2024 hebben medewerkers van Ticom NV het merk MyComfort24 overgenomen van de Colruyt Group en hebben de webshop nieuw leven ingeblazen. En dat met dezelfde merken, waarden en normen waar we altijd voor hebben gestaan. Onze focus ligt nu enkel op onze core business, namelijk op ondergoed. Hierbij selecteerden wij net als voorheen kwalitatieve merken, merken en artikelen waar we volledig achter staan. We kunnen nu met veel enthousiasme vertellen dat onze webshop blijft bestaan en een doorstart maakt door enkele werknemers die deze kans met beide handen hebben gegrepen.
We wensen je veel shopplezier!
Het MyComfort24 team
MyComfort24 - BV IntiMates
Jean Jacminstraat 176
1500 Halle
België
BE 1013.151.538